|
#Narodowcy# Witam Na Forum Ludzi Walczących o Dobro Ojczyzny. Forum Nie Propaguje Treści Nazistowskich Ani Faszystkowskich! Administracja Forum Nie Ponosi Odpowiedzialności Za Treści Zamieszczone Na Forum!!!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ReKiN
Administrator
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:46, 08 Lis 2006 Temat postu: Dwa pierwsze samoloty F-16 już w Polsce |
|
|
Pierwsze dwa polskie wielozadaniowe samoloty F-16 wylądowały na lotnisku w Krzesinach pod Poznaniem. Kolejne dwa przylecą w czwartek na uroczystość przekazania samolotów Polsce. Jutro oficjalna uroczystość "powitania" samolotów. MON nie ujawnił, co było powodem problemów technicznych myśliwców.
Cały kontrakt obejmuje zakup 48 samolotów tego typu. Zostanie on zrealizowany do końca 2008 roku.
Samoloty, które przyleciały w środę, przyprowadzili amerykańscy piloci. Lot był bardzo udany, cieszę się, że wylądowałem szczęśliwie - powiedział płk Mike Meier z sił powietrznych USA.
Amerykańscy piloci powiedzieli dziennikarzom, że doszło do usterek systemu tankowania w powietrzu i że zostaną one usunięte na miejscu w Polsce. Nie są to poważne usterki - dodał płk Meier.
Dziennikarze zebrani na lotnisku chcieli dowiedzieć się, dlaczego samoloty przyleciały później, niż zapowiadano, i czy baza w Krzsinach jest w pełni gotowa do obsługi F-16.
Samoloty wylądowały zgodnie z planem, umówiliśmy się z producentem, że będą one w Polsce na uroczystym przejęciu w czwartek, i wylądowały. A co do drugiego pytania, to gdyby baza nie była gotowa, to te samoloty by tu nie wylądowały - powiedział rzecznik dowódcy Wojsk Lotniczych mjr Stanisław Grzegorzewski.
Dwie maszyny, które wylądowały w Krzesinach w środę, miały trafić tam w poniedziałek, jednak zawróciły do Stanów z powodu usterki jednego z samolotów. Dwa F-16, które wezmą udział w uroczystości, przylecą z bazy Spangdahlem w Niemczech, gdzie wylądowały we wtorek.
Minister obrony narodowej Radosław Sikorski poinformował, że problemy techniczne, związane z przylotem F16 do Polski, były niewielkie i w normalnych warunkach nie byłyby przeszkodą, żeby kontynuować lot. Wyjaśnił, że przelot tych maszyn do Polski przez Atlantyk był tak zwanym lotem technicznym, gdzie jednak standardy bezpieczeństwa są podwyższone i stąd reakcja pilotów.
MON nie chciał ujawnić co było powodem problemów technicznych. Dyrektor Programu F16 w MON Piotr Łukaszewicz powiedział, że w piątek oczekuje od Amerykanów oficjalnej informacji w tej sprawie. Zaznaczył, że przez najbliższe trzy tygodnie będą prowadzone dokładne przeglądy techniczne maszyn i dopiero po ich zakończeniu nastąpi odbiór maszyn przez Polskę. Łukaszewicz zapewnił też, że w umowie na dostawę samolotów są zapisane dokładne warunki gwarancji na każde urządzenie, zamontowane w samolocie. Jednak szczegóły gwarancji i okres jej obowiązywania stanowią tajemnicę handlową.
Samoloty są jeszcze własnością rządu USA, kilka tygodni potrwają procedury technicznego przejęcia maszyn i formalności celne. Za dostawę F-16 odpowiadają Amerykanie i to ich piloci sprowadzą samoloty do Krzesin.
W grudniu 2002 r. rząd w przetargu na 48 samolotów wybrał ofertę amerykańską. Umowę o dostawie samolotów podpisano w kwietniu 2003 roku, razem z umową o zamówieniach offsetowych. Cena samolotów, uzbrojenia, wyposażenia i szkoleń wyniosła ok. 3,5 mld dolarów. Wraz z kredytem koszty miały nie przekroczyć 4,7 mld dolarów brutto. Zobowiązania offsetowe producenta samolotu - koncernu Lockheed Martin - wynoszą ponad 6 mld dolarów.
Samolot w wersji dla Polski to F-16 C/D Block 52+ - najnowocześniejszy wariant F-16 w państwach NATO, nowsze wersje - jednak nie przystosowane do współdziałania w NATO - zakupiły Zjednoczone Emiraty Arabskie i Izrael. F-16 dla Polski jest zdolny do obrony powietrznej, atakowania celów na ziemi i wodzie oraz do misji rozpoznawczych. Polska otrzyma 36 samolotów jedno- i 12 dwumiejscowych z uzbrojeniem zasobnikami rozpoznawczymi, symulatorami lotu. Samoloty będą stacjonowały w Krzesinach i Łasku.
źródło: wp.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Chino18
Pomocnik
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Znienacka
|
Wysłany: Śro 19:49, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja sie ciesze mamy wkoncu dobre maszyny nie te radzieckie MIGi o dupe otłuc
ALe nam potrzebne jest z 500 takich mysliwcow anie tylko 48
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ReKiN
Administrator
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:16, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie no nie przesadzajmy, że to mało. W każdym bądź razie - boję się tego, że militarnie będziemy uzależnieni od Stanów tak jak Izrael i komuś odbije palma.
Co do samolotów - fajnie -.- skacze z radości kiedy słysze, że 2 pierwsze F-16 są już u Nas.
Tylko ten cały MIG jest 4-5 razy tańszy od jednego F-16. Przypuśćmy, że w razie zagrożenia na 1 F-16 przypada 4-5 MIGÓW, a ten Nasz cały F-16 jest przystosowany do tego aby poradzić sobie z 2 przeciwnikami w powietrzu + umiejętności pilota. Moim zdaniem to częściowe wyrzucenie pieniędzy bo dzisiaj kupując NOWE MIGI wyposażenie mogłoby być prawie tak nowoczesne jak w F-16 jeśli nie tak samo zmodernizowane. Ale przecież unowocześnienie sprzętu to nie wszystko. Wliczmy też w to szkolenie pilotów. Szkolenie jednego pilota 1,8 mln dolarów ($). To już chyba mówi samo przez się...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vranz
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:17, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Kiedyś prowadziłem dyskusje z Sebastianem i dalej trzymam się tego co mówiłem te samoloty będą nam tak użyteczne choćby wcale.
1. Uzbrojenia do nich nie produkujemy a amerykanie zażyczyli sobie żeby rakiety były kupowane od nich.
2. Części zamiennych do nich nie mamy za to mają je Niemcy znów będziemy mogli wywalić kupę kasy na to.
3. Samolotów szkoleniowych nie mamy. Mieliśmy migi do szkolenia były iskry. Najbliższe samoloty szkoleniowe mamy w Niemcach znów zapłacimy za szkolenia pilotów.
4. Pomijam że te samoloty to szmelc który cały czas się psuje. Amerykanie mają już F16 czwartej czy piątej generacji a nam sprzedali te najstarsze.
Wywalone nie potzrebnie pieniądze jak zwykle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ReKiN
Administrator
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:37, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Nie nie... kupiliśmy różne typy tego samolotu.
36 F-16 C w wersji jednomiejscowej i 12 dwumiejscowych maszyn F-16 D.
Są nowe. Ale to o niczym nie świadczy. Są nowocześnie wyposażone ale utrzymanie takiego samolotu to kupa kasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|